Appeluitje bij Toon Vernooij een succes!

Het Appeluitje voor het hele gezin bij Toon Vernooij was een succes! We zijn gestart met een beweegmoment door buurtsportcoach Tobias. Fruitteler Toon Vernooij heeft een leuke rondleiding verzorgd en verteld wat er voor nodig is om een appel te telen. Interessant om te horen hoe belangrijk de natuur met insecten hierbij is. Er werden appels geplukt die direct in de appeltaarten werden verwerkt. Ook is er een quiz over het telen van appels gemaakt. Stijn uit groep 2 van De Tourmalijn in Cothen had de meeste punten gehaald. Hij heeft een Fidget Spinner gekregen en is er heel erg blij mee! Na afloop heeft iedereen twee (ISAAQ) snack appels gekregen die speciaal door Toon in zijn ontwikkeld en geteeld. Hopelijk vervangt deze appel straks veel ongezonde snacks in (sport)kantines! Iedereen bedankt en in het bijzonder Barselina, Diane en Toon Vernooij voor het leuke programma! We zijn benieuwd naar het resultaat van de appeltaarten.

Dit was de eerste gezinsactiviteit maar er worden er nog meer georganiseerd. Lijkt het u ook leuk om met uw gezin aan een van onze Leefstijl Tour activiteiten mee te doen, houd dan onze Facebook pagina in de gaten!