Sportclubs organiseren verenigingsmarkt op sportpark Marienhoeve

Op zaterdag 9 september organiseren de sportclubs samen met Wijksport voor het tweede jaar de verenigingsmarkt op het sportpark Marienhoeve in Wijk bij Duurstede. De verenigingsmarkt is gekoppeld aan de Nationale Sportweek en de Albert Heijn sportactie om iedereen in de gemeente Wijk bij Duurstede in beweging te krijgen!

Verenigingsmarkt
 De verenigingsmarkt wordt op zaterdag 9 september van 10:00 tot 15:00 door de sportverenigingen en buursportcoach en coördinator gezond gewicht, Tobias Wijnmaalen, georganiseerd. Zij zullen op deze dag laten zien wat deze sport zo leuk maakt en je vindt er alle informatie over het lidmaatschap en wat de sport inhoudt. Zo willen de verenigingen hun sport promoten, leden werven en laten zien hoe gezond het is om te bewegen. Daarnaast kunnen ook vrijwilligers zich aanmelden bij de verenigingen. Zover nu bekend is doen 12 verenigingen mee aan de markt. Diezelfde dag zet ook Jeu de Boules vereniging Mazijk de Pétanque haar deuren open met een familie toernooi waar leden en niet leden kennis kunnen maken met de sport.

Nationale Sportweek

In de week van 9 tot 17 september wordt de Nationale Sportweek gehouden, een initiatief van NOC*NSF. Het doel van deze week is het sporten en bewegen, aan het begin van het nieuwe sportseizoen, te promoten en te laten zien hoe leuk en hoe gezond het is. Het thema dit jaar is ‘ik neem je mee’. Sportclubs, sportbonden, gemeenten en organisaties openen hun deuren. AH begint in september met een spaaractie, waarbij kan worden gespaard voor vijf keer gratis sporten.

AH-sportactie

De AH Sportactie is een landelijke spaaractie waarbij klanten van Albert Heijn, van 4 tot 24 september, bij iedere €10,- aan boodschappen 1 AH Sportzegel ontvangen. Bij 10 zegels is de spaarkaart vol. Elke volle spaarkaart geeft vervolgens toegang tot vijf keer gratis sporten bijeen sportaanbieder. Via de zoek- en boekmodule, op www.ahsportactie.nl, kun je je vanaf 4 september aanmelden bij sportclubs in de buurt. Volle spaarkaarten kunnen t/m 1 oktober worden ingeleverd bij de kassa’s van Albert Heijn. Sporten bij de duizenden sportclubs door heel Nederland kan gelijk vanaf de start van de AH Sportactie tot 3 december.

Meer informatie
Voor meer informatie over de Verenigingsmarkt en de Nationale Sportweek kan contact worden opgenomen met Wijksport. Dit kan via tobias.wijnmaalen@stichtingwijksport.nl of 06 17 41 35 17.