Op vrijdag 4 oktober werd de 7e editie van de Mariënhoeve loop georganiseerd door stichting Wijksport. In totaal hebben ruim 700 jongens en meisjes van het Revius Lyceum en groep 6, 7 en 8 van de basisscholen uit Wijk bij Duurstede en Langbroek aan het jaarlijkse loopevenement deelgenomen.

Plezier en op eigen niveau meedoen

Dat de kinderen tijdens de loop plezier hebben is voor buurtsportcoach en fervent hardloper Tobias Wijnmaalen het allerbelangrijkste: ‘We organiseren de loop zo dat het voor kinderen leuk is om deel te nemen. Daarom heb ik bij leerkrachten aangegeven dat kinderen waarvoor twee rondjes al een hele prestatie is dit voorafgaand aan de loop konden doorgeven. Hierdoor was het ook mogelijk om twee rondjes te lopen waardoor kinderen op hun eigen niveau mee kunnen doen. De kinderen uit groep 6 lopen met twee rondjes 1.5 km, de kinderen die in groep 7 en 8 lopen met drie rondjes ruim 2 km en de leerlingen van het Revius lopen maar liefst 4.5 km en 6 rondjes om het park. Het is voor de meeste kinderen hard werken en strijd tegen zichzelf, maar daar worden ze ‘beter’ van. Ook ontstaat er meer lichaamsbewustzijn en dat is mooi om te zien en goed voor hun ontwikkeling’. Tobias gaf de kinderen voor de loop een warming up zodat de spieren een beetje opgewarmd waren. Na de loop kregen alle kinderen een appel van de Landwinkel De Kersenhut en fruitteler Toon Vernooij uit Cothen, een flesje water van Albert Heijn Steenstraat uit Wijk bij Duurstede en een vaantje dat mede mogelijk gemaakt is door Aviescentrum Lammers (RegioBank) uit Wijk bij Duurstede. Dankzij de mooie startboog van Aviescentrum Lammers, de loopklok waarop de kinderen hun ronde tijden konden zien en de startnummers (gesponsord door Runnersworld Utrecht) en het publiek dat aanmoedigt, is het voor de kinderen extra leuk om te lopen! Commentator Per Wagemakers informeerde en  enthousiasmeerde het publiek maar vooral moedigde hij de kinderen aan! Mede dankzij de gemeente Wijk bij Duurstede en alle andere partners is de Marienhoeve loop een geweldig loop evenement voor alle de kinderen uit de gemeente.

Clinics
Dit jaar hebben de kinderen de loop helaas zonder voorbereiding moeten lopen maar volgend jaar worden er naar verwachting weer loopclinics aangeboden door de buurtsportcoach en verschillende lokale sportaanbieders.

Uitslagen
Per groep kregen de drie snelste lopers van de meisjes en jongens een beker van WijkNogLeuker. Alle uitslagen zijn terug te vinden op: http://www.startnummerexpress.nl

Uitslag van de top 3 lopers (meisjes/jongens)

Groep 6 meisjes:

1. Nora Geijtenbeek (De Wegwijzer) (6.46)
2. Ted Schattel (Windroos) (7.13)
3. Eline van Laar (De Wegwijzer) (7.19)

Groep 6 jongens:

1. Finn Beenhackker (De Horn) (6:02)
2. Dennis Balk (De Regenboog) (6:04)
3. Tijn Visser (De Horn) (6:04)

Groep 7 meisjes:

1. Remke Poppens (De Wegwijzer) (9:07)
2. Fleur van Garderen (De Horn) (9:46)
3. Annemijn Hafkenscheid (Windroos) (10:39)

Groep 7 jongens:

1. Casper van der Velden (De Wegwijzer) (8:47)
2. Kristoffel van Eldik (De Horn) (8:48)
3. Thijs van Amerongen (De Wegwijzer) (9:05)

Groep 8 meisjes:

1. Isis Jongepier (De Horn) (9:37)
2. Rafaella Beyene (De Wegwijzer) (9:59)
3. Isabella van Tuijn (De Wegwijzer) (10:33)

Groep 8 jongens:

1. Jurre Gunters (De Wegwijzer) (8:18)
2. Gijs van der Wildt (De Horn) (8:27)
3. Rens van der Graaf (De Wegwijzer) (8:41)

1e jaars Revius meisjes:

1. Brechtje de Monchy (WH11) (20:04)
2. Oliwia Silwa (WH11) (20:13)
3. Philène van Meurs (WT12) (20:13)

1e jaars Revius jongens:

1. Rick van den Brink (WH11) (18:51)
2. Sjoerd Terlouw (WG11) (19:17)
3. Sam Zenelli (WH11) (19:17)

Meer informatie Voor meer informatie over de Marienhoeve loop kan contact worden opgenomen met Wijksport. Dit kan via tobias.wijnmaalen@stichtingwijksport.nl of 06 17 41 35 17.