Succesvol Sjors Sportief / Creatief gaat door, gemeente start met Try Out voor middelbare scholieren

WIJK BIJ DUURSTEDE – Na een succesvol eerste jaar gaat de gemeente Wijk bij Duurstede komend schooljaar verder met het Sjors Sportief/Creatief programma. Dit is een project waarbij alle basisschoolleerlingen de mogelijkheid krijgen om op laagdrempelige wijze kennis te maken met verschillende sporten en creatieve activiteiten binnen de gemeente. Daarnaast start dit schooljaar ook de middelbare school variant van Sjors; Try Out.

Door mee te doen aan Sjors / Try Out kunnen leerlingen hun talenten verkennen. Sport- en cultuuraanbieders worden uitgenodigd om aan het project deel te nemen. Zij kunnen zichzelf promoten door kennismakingactiviteit(en) aan te bieden. Inschrijven kan tot 25 september. Alle aangeboden activiteiten binnen Wijk bij Duurstede worden gebundeld en in de vorm van een boekje (Sjors) of flyer (Try Out) aan alle leerlingen uitgedeeld.

Succesvol eerste jaar
Vorig jaar hebben 43 sport- en cultuuraanbieders uit onze gemeente meegedaan met Sjors Sportief/Creatief. Totaal zijn er 1.275 aanmeldingen geweest, gemiddeld 30 per vereniging! Uit de evaluatie van WijkSport blijkt dat er gemiddeld 20% van de deelnemers aan de kennismakingsmomenten ook daadwerkelijk lid zijn geworden. Een mooi en duurzaam resultaat van Sjors voor de gemeente, deelnemers en verenigingen.

Meedoen als sportieve of culturele instelling?
Je aanmelden als organisatie is mogelijk via www.sportstimulering.nl of www.cultuurstimulering.nl.

Dit is nog mogelijk tot 25 september 2019. Voor deze tijd aanmelden betekent een (of meerdere) mooie pagina in het kleurrijke boekje. Voor meer informatie over Sjors of Try Out, neem contact op met Michiel Jansen (Buurtsportcoach WijkSport) of met Bo Hendriksen (Cultuurcoach Bibliotheek Z-O-U-T).