Doortrappen

Veilig fietsen tot je 100ste

Wat is Doortrappen?

Het programma Doortrappen is een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De gemeente Wijk bij Duurstede is sinds 2022 ook aangesloten bij Doortrappen en is hiermee de 13e gemeente in de provincie Utrecht. Door Doortrappen op te zetten wilt de gemeente ervoor zorgen dat ouderen langer gezond, sociaal en zelfredzaam zijn. Ouderen fietsen graag, en willen graag blijven fietsen, maar ze zijn ook kwetsbaar in het verkeer. Het programma Doortrappen heeft de ambitie dat ouderen zo lang mogelijk veilig blijven fietsen. Doortrappen motiveert hen zelf maatregelen te nemen om veilig te blijven fietsen. Volgens de Utrechtse Verkeersveiligheidsopgave waren er in 2018 in de provincie Utrecht 1808 fietsverkeersongevallen bekend bij de politie. Het doel is om dit aantal te verminderen. Samen met lokale partijen zullen er interventies opgezet worden om een fietsveilige gemeente te creëren. Houd de website in de gaten voor de activiteiten die georganiseerd worden.

Samenwerkingspartners

Lisbeth Dessé van Stichting Binding en Roben Schenk van Stichting Wijksport zijn samen doortrap coördinatoren in de gemeente.  Voor vragen neem contact op met Lisbeth (L.Desse@stichting-binding.nl) of met Roben (Roben@stichtingwijksport.nl of 06-33567036).

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met

Roben Schenk