Healthy Moves

Beweging & Balans

Volg en Like ons

Wat is Healthy Moves?

Healthy Moves is een beweegprogramma van twaalf weken voor jongeren van 13 t/m 18 jaar waarbij door te sporten (hardlopen en kickboksen), ontspanning (yoga en Pilates) en goede voeding de lichamelijke en geestelijke conditie wordt verbeterd. Door het samen trainen kom je lekkerder in je vel te zitten en krijg je meer energie. De focus ligt op lekker sporten en plezier en niet op competitie en het voeren van gesprekken. Ervaring met hardlopen, kickboksen, yoga of Pilates is niet nodig om aan het programma mee te kunnen doen.

Hoe werkt het?

Healthy Moves start na je aanmelding met een kennismakingsgesprek en
een inspanningstest zodat we samen jouw beginsituatie kunnen bepalen.
We bespreken jouw motivatie, doelen en conditieniveau. Samen met maximaal tien andere jongeren sport je twaalf weken lang, drie keer in de week, onder begeleiding van een sportinstructeur en een buurtsportcoach. Voor jou en je ouder(s) wordt er ook een informatiebijeenkomst en bijeenkomst over voeding georganiseerd.

Twee keer in de week krijg je hardlooptraining (Runningtherapie), om de drie weken een yoga of Pilates les (dan één keer hardlopen) en één
keer per week kickbokstraining. Naast het sporten is individuele coaching
en advies over voeding onderdeel van het programma. Halverwege het traject vindt er een tussenevaluatie plaats en na de twaalf weken volgt er een eindevaluatie. Zes weken na afloop is er een bijeenkomst om te bespreken hoe het gaat en of er nog ondersteuning wenselijk is. Wil je na het programma verder sporten? We kijken graag samen met jou wat bij je past.

Voor wie?

Healthy Moves is voor jongeren die lekkerder in hun vel willen zitten en die door middel van sporten en goede voeding meer energie en balans willen krijgen.

Het Healthy Moves team

Doe mee!

Geef je hier op voor Healthy Moves

download hier de flyer

Wanneer?

Healthy Moves start op 25 oktober 2021 en eindigt op 28 januari 2022.

HARDLOOPTRAINING
woensdag en vrijdag van 16.30-17.30 uur
KICKBOKSTRAINING
maandag van 16.30-17.30 uur
In de schoolvakanties vervallen de trainingen

YOGA/PILATES
Woensdag (om de drie weken) van 16.30-17.30 uur
In de schoolvakanties vervallen de trainingen

Voor wie?

voeding meer energie en balans willen krijgen. Healthy Moves is een groepsactiviteit waaraan maximaal 10 jongeren meedoen. Ouders worden ook bij het programma betrokken.

Waar?

DE HARDLOOPTRAINING in het Kasteelpark in Wijk bij Duurstede

DE KICKBOKSTRAINING
in de dojo op het sportpark Mariënhoeve in Wijk bij Duurstede

DE YOGA/PILATES LES
Bij Daily-Fit in Wijk bij Duurstede

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met

Tobias Wijnmaalen