Leefstijl 4 Wijk bij Duurstede

Twee jaar aan de slag voor een gezondere leefstijl?

Leefstijl 4 Wijk bij Duurstede

Zit u boven een gezond gewicht en wilt u daar graag iets aan doen? Dan is deelname aan een gecombineerde leefstijlinterventie misschien wat voor u. Dit is een programma van maximaal twee jaar met individuele afspraken en groepsbijeenkomsten.

Het doel is te werken aan een gezonde leefstijl en deze daarna ook vol te houden. U stelt hiervoor in samenwerking met een leefstijl en andere deskundigen een persoonlijk Leefstijlplan op. In het programma komen gezonde eetgewoontes en een gezond beweegpatroon aan bod. Maar ook zaken die een gezondere leefstijl moeilijk maken, zoals stress en slaapgebrek.

Twee jaar begeleiding
U krijgt twee jaar begeleiding van een leefstijlteam dat bestaat uit een leefstijlcoach, een diëtist en een beweegprofessional (fysiotherapeut en/of buurtsportcoach). Het eerste jaar wordt u intensief begeleid. Het tweede jaar bekijkt u samen met het team wat er nodig is om uw gezonde leefstijl te behouden.

Wie kan meedoen?

• U bent ouder dan 18 jaar en
  • U heeft matig overgewicht en er komen chronische aandoeningen voor in de familie of
  • U heeft ernstig overgewicht

Kosten
U kunt in principe kosteloos deelnemen aan het programma. Het wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering en heeft geen invloed op uw eigen risico. Controleer wel de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar.

Interesse en meer informatie
Bent u geïnteresseerd om deel te nemen, maak dan een afspraak met uw huisarts of bespreek dit met de praktijkondersteuner. U heeft een verwijzing van de huisarts nodig om te kunnen deelnemen aan het programma. In deze folder vindt u meer informatie over Leefstijl4WijkbijDuurstede.

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met

Roben Schenk