Nationale Diabetes Challenge

Start nu ook in Wijk bij Duurstede

Volg en Like ons

Nationale Diabetes Challenge

Wijk bij Duurstede doet mee aan de Nationale Diabetes Challenge 2024. Vanaf maandag 13 mei wandelen wij elke maandagavond en donderdagochtend,  20 weken lang, samen met een groep deelnemers in de buurt. Wilt u werken aan uw gezondheid en diabetes? U bent van harte uitgenodigd om met ons mee te wandelen.

Wat is de Nationale Diabetes Challenge?
De Nationale Diabetes Challenge is een 20 weken durend wandelprogramma van de Bas van de Goor Foundation. Samen wekelijks wandelen in de buurt is goed voor je gezondheid en daarnaast nog gezellig. Daarnaast krijgt u voorlichting over gezond leven waardoor uw actief werkt aan uw gezondheid.

Start wandelingen
Op maandagavond 13 mei om 18:30u en donderdagochtend 16 mei om 09:30 uur starten de eerste wandelingen van de groep in Wijk bij Duurstede op het sportpark Mariënhoeve. We houden rekening met ieder wandelniveau. We sluiten de Nationale Diabetes Challenge zaterdag 28 september feestelijk af in Arnhem bij het openlucht museum.

Kosten
De kosten om deel te nemen aan de NDC bedragen €10,- voor de totale 20 weken wandel challenge. Wilt u mee naar het festival dan komt er nog €5,50 bij voor het festival, dit is inclusief busvervoer.

Meer weten?

We hopen dat je met ons mee gaat wandelen. We begrijpen het als je nog vragen hebt over de Nationale Diabetes Challenge. Daarom nodigen we je uit voor onze informatiebijeenkomst op maandagavond 6 mei 2024.  De bijeenkomst vindt plaats op het sportpark Mariënhoeve om 19:00u. Meld je aan voor de bijeenkomst door te mailen naar roben@stichtingwijksport.nl of bel naar 06 – 33 56 70 36.

Voor vragen zijn wij ook altijd bereikbaar via: roben@stichtingwijksport.nl.

Aanmelden kan via www.nationalediabeteschallenge.nl/wijkinbeweging

Verdere achtergrondinformatie
De Nationale Diabetes Challenge is een bewezen effectieve wandelinterventie van de Bas van de Goor Foundation. Bij deze interventie werken professionals uit het zorg-, sport- en sociale domein samen om mensen op een laagdrempelige manier in beweging te brengen. Gedurende 20 weken wandelen deze professionals één keer per week mee met een groep deelnemers om samen te werken aan een gezondere leefstijl en duurzame gedragsverandering. Dankzij hen hebben er in de afgelopen vier jaar al ruim 15.000 mensen de stap naar een gezondere leefstijl gezet.

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met

Roben Schenk

Buurtsportcoach

roben@stichtingwijksport.nl